Bejelentkezés / saját adataim

     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Kapcsolat

Hűtő- és Klímatechnikai Vállalkozások Szövetsége
1191 Budapest, Ady Endre út 28-30.
Tel/Fax: (06 1) 201-7137
Fővárosi Törvényszék nyilvántartási szám: 5501
Adószám: 18052246-2-43
KRMK nyilvántartásba vételi szám: 00258-2008
HKVSZ titkárság: info@hkvsz.hu
HKVSZ pénzügy: penzugy@hkvsz.hu

    Szakmapolitika

    Szakmapolitika

    Alapvetően a hazai épületgépészeti vállalkozások műszakilag kiváló megoldásokat kínálnak termékvonalukban, jó szolgáltatásokat nyújtatnak, azonban meglévő értékeiket meglehetősen rosszul adják el a piacon.

    Mig tőlünk nyugatra az ún. "marketing rövidlátás" a 80-as évek végére teljesen megszűnt a vállalkozásoknál, és rájöttek, hogy gyakorlatilag a marketing hozza cég bevételét és határozza meg a vállalati stratégiát, addig Magyarországon a vállalatvezetés elsősorban a marketing divíziót igyekszik visszaszorítani, így szándékoznak megspórolni nagyobb összegeket.

    Szintén hazai sajátosság, hogy a vállalatirányítás élén - tisztelet a kivételnek - azok a műszaki orientáltságú vezetők állnak, akik kiváló szakemberek a saját területükön, azoban a piac szempontjából nem tudják áttekinteni a vállalkozást érintő lehetőségeket és valós kihívásokat. Természetesen itt most elsősorban nem egy pár fős kft-ről van szó, hanem országos, illetve nemzetközi presztízzsel rendelkező nagyvállalatról.

    Nagy előrelépés már, amikor egy vállalkozás felismeri, hogy "egyre kevesebb a fóka és egyre több az eszkimó": azaz a vesenytársak gombamód szaporodnak, ugyanakkor a piac fulladásig telített adott termékkel vagy szolgáltatással. Ekkor kapkodás helyett sokkal jobban jár az üzlet, ha marketing szakemberre bízzák a következő lépések sorozatát. Kis befektetéssel, vagy akár a megfelelő módszerek alkalmazásával ingyen is (!) lehet eredményeket elérni.

    Mindennek kulcsa azonban a vállalkozás saját piacának alapos ismerete, feltérképezése, rendszerezése.

    Tekintsünk át néhány egyszerű módszert arra vonatkozóan, mire kell odafigyelni, ha azt akarjuk, hogy vállalkozásunk visszaszerezze korábbi presztízsét, vagy versenytársai között előnyösebb helyre kerüljön:

    1. példa: HOL ÉS HOGYAN KERESETT KLÍMÁT, KEDVES VÁSÁRLÓ?
    Kulcsszó: fogyasztói döntésmechanizmusok ismerete

    Egy adott cégre vonatkozó felmérés szerint alapjában véve két fajta válasz született a feltett kérdésre:
    - ismerős ajánlotta
    - interneten kereste
    Következtetés: egy szerelő dolgozzon úgy, hogy jó szívvel emlékezzenek rá, ajánlható legyen, és legyen megtalálható az interneten!

    2. példa: EMLÉKSZIK RÁ, KEDVES VÁSÁRLÓ, HOGY KI SZERELTE FEL A KLÍMÁJÁT?
    Kulcsszó: benyomások

    Adott cég elemzésében a megkérdezettek 1/4 része tudta csak felidézni kapásból klímaszerelője nevét, és napra készen tudta elérhetőségét. Döbbenet, hogy a szerelők közel 3/4 része úgy "végezte", hogy a megrendelőkben semmilyen benyomást nem hagyott, függetlenül, hogy magát a munkát jól vagy rosszul hajtotta végre.
    Tanulság: az elhanyagolt régi vevőt meg kell tartani, illetve úgy kell kiszolgálni minden egyes vevőt, hogy emlékezzen a szerelőre.
    Erre alkalmas módszerek: rendezett megjelenés, stílus, tiszta és rendes munkavégzés, udvariasság, és a legfontosabb: pl. egy matrica a klímára az elérhetőségről. A vevő általában megfeledkezik a készülékek rendszeres karbantartásáról, ellenőrzéséről. A nyári időszak érkezése előtt jó benyomást kelt a vevőben is, ha klímaszerelője érdeklődik a készülékről, és figyelmezteti, hogy esedékes a szezon előtti tisztítás, karbantartás.

    (folytatjuk!)